برنج حاج حسین

همچون برنج فریدونکنار باشید.که رفته رفته خوش طعم تر می شود

ازباران

  • ۷۱
ازباران

ازباران

  • این روستا با آب بندان های خود به شهرت رسیده و محبوبیت یافته است. دورتادور این روستا 7 آب بندان وجود دارد و به علاوه، به دلیل آب و هوای معتدل خزری، هر ساله در فصول پاییز و زمستان پذیرای پرندگان مهاجری چون قو و غاز های وحشی و چنگر و تک درنای سفید سیبری(امید) و... می باشد.

  • ازباران ۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد که اگر بخواهید شمار خانوارها را بدانید باید بگویم در حدود ۷۷۱ خانواده در این روستا ساکن هستند. این ۷۷۱ خانوادۀ عزیز و مهربان و مهمان‌نواز و صدالبته دوست‌داشتنی اغلب به شغل کشاورزی،شکار مجاز پرندگان مهاجر و پرورش پرندگان اهلی و ماهی های پرورشی مشغولند. روستای ازباران با ۴۳ تن شهید دفاع مقدس بیشترین شهید را در میان تمامی روستاهای مازندران در راه دفاع از مرز و بوم تقدیم خاک وطن کرده است.

  • ازباران در فاصله تقریبا هشت کیلومتری فریدون کنار بوده و چیزی در حدود 13 دقیقه برای رسیدن به آن زمان نیاز دارید.

  • همان طور که برنج فریدون کنار در کشور شهرت دارد، در این روستا نیز محصول اصلی کشاورزی برنج است. از بهترین انواع برنج این روستا می توان به برنج طارم و دم سیاه اشاره کرد.

زمین کشاورزی در روستای ازبارانnull:

 

 

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی